Altijd voldoende kantoorartikelen

Kantoorartikelen van Lyreco

Schoolinkoop koopt kantoorartikelen in bij Lyreco; één van de grootste distributeurs van kantoorartikelen ter wereld. Actief in 42 landen over drie continenten verspreid, is Lyreco een wereldspeler met kwalitatief hoogwaardige producten en diensten. 

Lyreco beschikt over een uitgebreid eigen distributienetwerk en zorgt voor gratis levering op de volgende werkdag bij orders geplaatst voor 17:00 uur.

Koffie_Thee_Onderwijs

Ons kantoorartikelen assortiment

Schoolinkoop biedt, in samenwerking met Lyreco, een kernassortiment aan met kantoorartikelen speciaal ontwikkeld voor het onderwijs, dit uiteraard tegen gunstige voorwaarden. Het kernassortiment bestaat uit papier, notitiegoed, schrijfwaren, bureau accessoires, kantoorartikelen, opbergmiddelen, presentatie & plannings-hulpmiddelen, kantoormachines en cartridges. Naast het kernassortiment is het mogelijk om producten buiten het kernassortiment te bestellen zoals cateringproducten en computerbenodigdheden.

Kwaliteit & gemak

Alle artikelen zijn professioneel ingekocht middels een Europese aanbesteding. Na de aanbesteding begeleiden we de implementatie en ontzorgen we je volledig met ons professionele contractmanagement.

Bestellen

Bestellen en levering zijn geheel kosteloos. Er worden geen transportkosten, orderkosten, verpakkingskosten, retourkosten, etc. in rekening gebracht, ongeacht de bestelgrootte.

Levering

Als je vóór 17:00 bestelt, wordt jouw bestelling de volgende werkdag geleverd. Alle verpakkingsmaterialen worden meegenomen. Bij problemen of leveringsfouten worden de artikelen binnen een werkdag kosteloos opgehaald en vervangen.

Duurzaamheid

Levering van Lyreco is CO2-neutraal. Daarnaast garandeert Lyreco de terugname van lege tonercartridges en reconditionering of recycling van de teruggenomen tonercartridges.

8929CEDB-E8D1-42F8-8A42-D69EB3584BD8Created with sketchtool.

Service

Je krijgt een vaste contactpersoon bij Lyreco. Deze klantenservice is op werkdagen gratis beschikbaar voor vragen of klachten. Iedere gestelde vraag wordt gevolgd tot je tevreden bent. Je kunt bij problemen ook altijd contact opnemen met Schoolinkoop.

9012FBD1-17C5-48D1-AE15-4D51671B8621Created with sketchtool.

Prijzen & indexatie

In de aanbesteding is door de projectgroep een kernassortiment samengesteld met maximale korting. Wij monitoren de indexatie van de prijzen door de leverancier zodat deze verloopt conform de gemaakte afspraken in de aanbesteding.

Facturatie

Facturatie vindt plaats op basis van maandfacturen met een betaaltermijn van 30 dagen. Je kunt kiezen tussen een factuur per school of een verzamelfactuur voor het bestuur met daarin een onderverdeling naar iedere school of andere entiteit.

Dashboard

Je kunt het verbruik monitoren middels speciaal voor jouw school ingerichte managementrapportages. Hierin is de afname ingedeeld naar producten en artikelgroepen per periode en locatie.

B5534BD4-8272-4A25-B948-C8D415C16E27Created with sketchtool.

Aanbesteding

Schoolinkoop volgt de wettelijke Europese richtlijnen voor Europese aanbesteden. Een werkgroep van de scholen ondersteunt Schoolinkoop bij het opstellen van het programma van eisen. Schoolinkoop legt de uiteindelijke beslissingen voor aan een werkgroep.

“Centrale inkoop is efficiënter en dat levert geld op.”

– Ab Michielsen

Coördinator facilitair beheer
De Onderwijsspecialisten

Met Schoolinkoop tienduizenden euro's besparen

De Onderwijsspecialisten is een organisatie met scholen voor (voortgezet) speciaal onderwijs in de regio’s Arnhem, Stedendriehoek (rond Apeldoorn, Zutphen en Lochem), Zuidwest-Veluwe, de Liemers en de Achterhoek. Op de 21 scholen zitten in totaal circa 3000 leerlingen.

In het bestuurskantoor in Arnhem vertelt coördinator facilitair beheer Ab Michielsen over het voordeel dat zijn organisatie met Schoolinkoop bereikt. “Het is niet altijd zo dat artikelen via Schoolinkoop de allergoedkoopste zijn, maar als we ze centraal inkopen, kunnen we veel, heel veel administratief werk voorkomen.”

De heer Michielsen geeft het voorbeeld van scholen die liever zelf bij winkels in de buurt kantoorartikelen kopen. “Misschien dat de pennen daar net wat goedkoper zijn. Zo kun je misschien een paar tientjes besparen. Mooi meegenomen, zou je denken. Maar het verwerken van alle bonnetjes kost ons veel meer. Bovendien kunnen medewerkers van scholen hun uren en daarmee het geld van de organisatie nuttiger besteden als de inkoop centraal gaat. Het plaatje is dus breder dan de prijs van de producten alleen.”

Tienduizenden euro’s
Er kan nog niet gezegd worden hoeveel De Onderwijsspecialisten precies kan besparen nu de organisatie sinds februari van dit jaar is aangesloten bij Schoolinkoop, maar het zijn volgens hem zeker tienduizenden euro’s per jaar.

Het gaat niet alleen om een besparing op de administratie. “De prijzen van artikelen die deel uitmaken van het kernassortiment zijn beduidend lager dan we voorheen betaalden. Op een pak kopieerpapier bijvoorbeeld besparen we 25 cent. Met een afname van 50 pallets per jaar is dat alleen op papier al een mooie besparing. Zo houden we meer geld over voor goed onderwijs.”

De Onderwijsspecialisten verdient met de besparing via Schoolinkoop het lidmaatschap van VOS/ABB dubbel en dwars terug. Ook dat is natuurlijk meer dan mooi meegenomen!

Tekst: Martin van den Bogaerdt, Naar School! (Magazine VOS/ABB)

Velden die gemarkeerd zijn met een * zijn vereiste velden